octubre 5, 2026

HTAPP_ca

ATS en acció: Acadèmia de Participació de Pacients

Des de la comprensió de l'Avaluació de Tecnologies Sanitàries (ATS) fins a la inclusió de la veu del pacient a la pràctica

ATS en acció: Acadèmia de Participació de Pacients (HTAPP) és un programa d’aprenentatge guiat per a pacients, basat en el treball pràctic amb casos reals, la simulació de processos d’ATS i el contacte amb una àmplia xarxa de professionals del sector. L’objectiu no és només explicar com funciona l’ATS, sinó oferir els coneixements, la confiança, les habilitats pràctiques i els contsctes que els participants necessiten per contribuir de manera efectiva en futurs processos d’ATS.

Els participants que completin el programa desenvoluparan un cas d’ATS, adquiriran experiència participant en un entorn simulat, rebran comentaris d’experts, aprofitaran les oportunitats de contacte professional i guanyaran confiança per a participar en activitats reals d’ATS.

Què fa diferent el programa HTAPP

• Enfocament pràctic →

Des de l’inici, els participants apliquen cada tema a un cas pràctic d’ATS.

• Diversitat i inclusió →

El contingut, bàsic i concís, ofereix un punt de partida clar per als participants, sigui quin sigui el seu nivell de coneixements, mentre que les fonts addicionals opcionals ofereixen l’oportunitat d’aprofundir en cada tema.

• Suport continuat →

Les sessions setmanals en directe amb els experts ofereixen un espai regular per al debat, els aclariments i els comentaris.

• Simulació realista →

Els participants practiquen com intervenir en un debat d’ATS en un entorn estructurat i amb el suport dels professionals.

• Connexió i networking →

Les sessions presencials reuneixen els participants amb el professorat, experts en ATS i socis del programa.

Com funciona el programa

01

Pren contacte i prepara't

El programa comença amb una jornada introductòria presencial. Els participants es coneixen els uns els altres i amb el professorat, comprenen com funcionarà el programa i reflexiones sobre per què és important la participació dels pacients en l’ATS. Les dinàmiques de grup i les activitats per trencar el gel ajuden a crear des del principi un grup d’aprenentatge col·laboratiu i compromès.

02

Aprèn i aplica

A continuació, els participants fan un curs guiat en línia de deu setmanes de durada. A l’inici, cada participant tria un cas pràctic d’ATS que desenvoluparà al llarg del curs. Cada setmana rep un vídeo introductori breu, entre cinc i deu pàgines de material bàsic de fàcil comprensió, enllaços opcionals a recursos oficials i més detallats, un treball específic basat en el cas i una sessió grupal en línia i en directe amb el professorat.

Aquest format permet adaptarse a diferents nivells de coneixements previs, d’alfabetització sanitària i de temps disponible. Cada tasca contribueix a l’elaboració de la plantilla per a la simulació final, cosa que permet als participants preparar-se de manera progressiva, en lloc de fer-ho tot d’una vegada. Les sessions setmanals en directe ofereixen un espai per debatre la feina, aclarir conceptes difícils i aprendre dels altres.

03

Practica i connecta

El programa acaba amb un taller presencial de simulació d’ATS. Els participants utilitzen els casos que han elaborat per intervenir en una reunió simulada i realista d’ATS juntament amb experts convidats. El taller combina avaluació pràctica, comentaris dels experts, aprenentatge entre iguals i establiment de contactes professionals.

Per a superar el programa es valora la participació activa i la demostració dels coneixements i habilitats adquirits, en lloc de fer una avaluació amb qualificacions. Un sopar de networking ofereix als participants, experts i socis del programa la oportunitat de continuar la conversa en un ambient menys formal.

Per a saber més del programa HTAPP